Binnen jouw bedrijf wordt dagelijks veel gecommuniceerd. Dit wil je natuurlijk goed en overzichtelijk vastleggen. Van Word-bestanden tot Excel-sheets en van interne overleggen tot externe communicatie met de klant. Probeer dat maar eens goed te organiseren en overzichtelijk te verwerken. Door het meeste uit jouw CRM-systeem te halen werk je slimmer en heb je alle essentiële gegevens van jouw relaties op één centrale plek. Misschien begint het je nu te duizelen als je aan een CRM-systeem denkt. Maak het daarom een stuk makkelijker voor jezelf met deze tips!
1. Maak gebruik van de vrije velden
Het liefst wil jij natuurlijk alles van jouw klanten weten. Hoe completer je beeld van de klant, hoe beter je de klant kunt helpen. Met de vrije velden in Compenda leg je precies die informatie vast die jij belangrijk vindt. Denk hierbij aan sales informatie, marketingactiviteiten en belangrijke informatie voor jouw medewerkers. Zo staan je relaties altijd goed en volledig in het systeem, écht klantgericht werken is zo binnen handbereik.
2. Koppel je CRM systeem
Door je CRM systeem te koppelen aan andere tools haal je eenvoudig én snel het maximale uit verschillende applicaties. Extra handig: je kunt gewoon blijven werken in de voor jou vertrouwde systemen. Van het archiveren van mail contact met de klant vanuit Outlook tot het snel ophalen van NAW-gegevens van jouw relaties: jij hebt zo altijd de juiste informatie bij de hand.
Bij Compenda werken wij samen met een aantal partners als de Kamer van Koophandel, Power BI, Outlook en een aantal boekhoudsystemen die daardoor makkelijk te integreren zijn. Ook kunnen wij jouw favoriete tools op maat koppelen.
3. Compenda app
Veel onderweg en toch de behoefte om zo efficiënt mogelijk te werken? Dat kan met de Compenda app. Afspraak bij de klant? Navigeer direct vanuit de Compenda app naar het juiste adres! Check dan meteen nog even de belangrijkste informatie en je bent helemaal up-to-date tijdens het gesprek. Na die tijd registreer je meteen jouw uren en de reistijd. Op naar de volgende afspraak, handig!
4. Volg een training
Wil je écht alles uit je CRM systeem halen, maar lopen jullie op de werkvloer toch nog tegen dingen aan? Met onze ervaring binnen Compenda hebben wij een aantal trainingen ontwikkeld. Deze trainingen kunnen je helpen met de CRM strategie, het creëren van méér overzicht en beter communiceren binnen het systeem. Liever een combinatie van meerdere trainingen volgen? Wij maken er graag één voor je op maat. Deze maatwerk trainingen sluiten precies aan bij jouw proces.
Wil jij meer weten over CRM systemen of wil je zien wat Compenda hierin voor jou kan betekenen? Wij helpen je graag! Bel of stuur ons een bericht.