Onze manier van werken is in de laatste jaren enorm aan verandering onderhevig. We doen steeds meer zaken online en communiceren wat af met collega’s, prospects en klanten. Customer Relationship Management software helpt jouw organisatie met het bijhouden en analyseren van alle interacties die je hebt met klanten en prospects. In CRM-oplossingen zitten ontzettend veel mogelijkheden. Ga je bijvoorbeeld voor een standaard pakket, een maatwerk oplossing of een combinatie van de twee? Wij vertellen je hier meer over!
De voordelen van een standaard CRM-oplossing
Standaard CRM-oplossingen zijn ideaal voor veel bedrijven. Ze bieden functionaliteiten die voor de meeste bedrijven belangrijk zijn en de beste ideeën en ervaringen van bouwers en gebruikers zitten al in het pakket. Veelal zijn het goede complete systemen met een grote gebruiksvriendelijkheid.
Kosten en tijdsinvestering
De kosten van een standaard systeem liggen veel lager dan die van een maatwerk systeem. Het systeem hoeft immers niet op maat gemaakt worden voor jouw organisatie, dus dit scheelt een hoop manuren. Daardoor kan het systeem tevens sneller geïmplementeerd worden. Wel is het belangrijk om de tijd te nemen om een goed selectieproces te hanteren voor de juiste CRM-oplossing.